maandag 7 juli 2014

Jongerenregister Zomertour 2014

Een paar weken geleden verscheen er op de Facebookpagina van het jongeren register de uitnodiging voor de zomertour. Aangezien mijn auto geschorst is en geen apk meer heeft, heb ik een bericht gestuurd met de vraag of iemand nog plek had voor mijn vriendin en mij. Erik Ciesluk (de organisator voor de rit) had mij een berichtje gestuurd dat ik zijn Amazon mocht lenen, hij zou de auto van zijn vriendin (een fiat 500) meenemen om onderweg foto’s te maken.



Helaas heb ik een dag voor de rit mijn enkel verstuikt, en ik zag het niet zitten om zelf te rijden. Mijn vriendin heeft geen rijbewijs, daarom was de rollen omdraaien ook geen optie. Eenmaal aangekomen op de camping in Borculo kwamen Adrienne Boonen en haar vriendin Margriet op ons af en vroegen meteen of wij mee wilden rijden. Na niet al te veel na te denken zijn we samen in haar prachtige gerestaureerde Amazon gestapt en zijn we gaan rijden. Adrienne zat achter het stuur en naast haar zat Margriet met de route, terwijl Demi en ik op de achterbank rond tuurden op zoek naar de antwoorden van de honderd vragen. De rit voerde ons over de polderwegen van de achterhoek en twente, en een klein stukje door Duitsland heen. Onderweg zijn we nog gestopt voor een uitgebreide picknick met scones en brownies.

Hierna zijn we doorgereden en hebben margriet en ik van rol gewisseld. Na meteen een flink navigeer blunder te hebben gemaakt met de visgraat routebeschrijving, hebben we die overgeslagen en zijn we verder gereden naar het punt waar de beschrijvende route weer werd opgepakt. Het laatste stuk heeft Demi op de stoel van navigator gezeten en zijn we weer veilig in Borculo aangekomen. Na een lekkere BBQ werden de prijzen uitgereikt. We bleken uiteindelijk 6e te zijn geworden. Dat was zeker een goede plek aangezien de top 3 bestond uit de teams die regelmatig samen rally’s rijden.

Om de Avond af te sluiten hebben we met z’n allen de wedstrijd Nederland tegen Costa Rica gekeken. De tv was op een mooie manier weggewerkt op de achterklep van een amazon combi. Na nog een drankje zijn we naar huis gegaan, nagenietend van weer een heerlijke dag touren.  






Geen opmerkingen:

Een reactie posten