donderdag 29 mei 2014

Aankoop Oranje 242DL



Toen ik mijn eerste auto wilde kopen, ben ik eigenlijk per toeval bij Volvo’s terecht gekomen. Ik heb altijd al geroepen dat ik in een oldtimer wilde rijden. Mijn vader en moeder waren het natuurlijk niet eens met mijn eerste keuzes. Vlak voor mijn 18e verjaardag zag ik toevallig deze Volvo te koop staan bij een bedrijf in Geldermalsen. Na telefonisch contact te hebben gehad met de verkoper ben ik met mijn ouders gaan kijken. Ik was meteen al weg van deze auto. Na het kenteken even snel nagetrokken te hebben, bleek dat de apk bijna verlopen was. Na onderhandelingen hebben we de verkoper over gehaald om er een nieuwe apk op te laten zetten. Daarna heb ik nog enkele foto’s gemaakt om thuis alvast plannen te kunnen maken voor het opknappen van mijn Volvo.


Op 21 maart 2012 heeft mijn vader de auto naar huis gereden en hebben we haar een kleine beurt gegeven. De koelvloeistof en de olie bleken niet meer op peil te zijn. Er zat geen druppel olie meer in, en de olie die eruit kwam met het verversen was pikzwart. De remolie was ook al op leeftijd, maar die kon nog wel even. Hieruit kon ik opmaken dat de vorige eigenaar niet zo lief voor zijn auto was. Na de kleine beurt heb ik de auto maar eens goed gewassen en heb ik een eindje gereden. De eerste rit die ik zelf reed was heerlijk het was precies zoals ik het verwachte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten