zaterdag 27 september 2014

Volvo klassierer beurs 2014


Ook dit jaar is de VKB weer in de Autotron tijdens het weekend van 27 en 28 september. Via de facebookpagina van het jongerenregister werden er om vrijwilligers gevraagd om mee te helpen leden te werven en de rest van de vereniging te laten zien wat wij zo al doen. Het idee was om op de beurs de versnellingsbak met overdrive van de Amazon van Lodewijk Donselaar te vervangen. Dit wilde hij graag omdat hij eerst een 4 bak had zonder overdrive.

Demi en ik kwamen om 10 uur aan en ik ben direct in mijn overal gedoken om Lodewijk te helpen. De oude bak was met anderhalf uur onder de auto vandaan. Het losmaken viel gelukkig wel mee, maar alleen de 2 bouten boven op de bellhousing waren lastig los te krijgen, omdat er maar weinig ruimte was. Met een kruiskoppel opzet stuk en een paar verlengstukken was dit gelukkig op te lossen.


Daarna zijn we om 12 uur eerst een rondje over de beurs gaan doen. Op de beurs heb ik wat dingen aangeschaft zoals een olie temperatuur meter met sensor, een gele rear foglight schakelaar,  een blauwe schakelaar (gaat in de toekomst schakelen tussen lpg en benzine), een andere gastank meter(om de inhoud van de tank op een traditionele brandstof meter aan te sluiten), een momentsleutel, een amptang en wat werkhandschoenen.

Helaas had nordicar geen fusee- en stuurkogels bij. Gelukkig kon ik met een actiecode deze alsnog  met de beurskorting op de website krijgen. Ik heb er ook maar meteen gebruik van gemaakt om een koppelingsset te bestellen voor de ombouw.

Hierna hebben we nog even bij de concours de elegance gekeken. Er stonden geweldig mooie auto’s tussen, maar ook auto's die er eigenlijk niet in thuis hoorden. We hebben nog even staan praten met Adrienne, zij rijdt een prachtige rode amazon. Uiteindelijk heeft zij ook het concours gewonnen, en dat was zeker terecht.




Daarna ben ik weer snel onder de amazon gekropen om de nieuwe versnellingsbak er onder te zetten. Gelukkig kwamen Guy Rutten en Lars Weffers ons versterken. Helaas was er net te weinig ruimte om de bak er in 1 keer onder te hangen. Om dit op te lossen hebben we besloten om de bellhousing los te halen en deze eerst te monteren. Hierna paste alles gelukkig wel. Na nog een paar minuten gerommeld te hebben met de elektronica werkte alles. Na de proefrit bleek de cardanas een beetje te trillen. Na alles nog een keer aangedraaid te hebben was dit ook opgelost.

Al met al was het voor ons een geslaagde beurs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten